Mértékegységek gyakorlása: „Kígyóvadászat”

Gondolkodtam, keresgéltem, és megszületett az újabb ötletem. Lehet, hogy ez sem lesz mindenkinél a „befutó”, de talán beválik.
Miután a tanmenet szerint 3 órát fordítottunk a hosszúságmértékekre, továbbléptünk a szorzásra. De… Jövő szeptemberig ha nem vesszük elő a témát, azok is elfelejtik, akikre esetleg ragadt valami. Eszembe jutott, hogy régen vettem én egy Állatkerti váltogató című munkafüzetet. Innen ti is megrendelhetitek.

Így hát elindultunk egy nagy kalandra, az állatkertbe. A hosszúságmérést a hüllőkhöz  kapcsolták a szerzők. 
Részlet a munkafüzetből
Elolvastam az indító mesét, utána pedig a teremben „vadásztunk” kígyókra. 
Különböző hosszúságú kígyókat készítettem, amit méteres szalaggal (Nem a mérőszalag, hanem egy sima, számozás nélküli papírcsík.), színesrúddal (narancssárga 1 dm), és mérőszalaggal (cm) mértek az asztalok tanulói. 
A mérési eredményeket a gyerekek papírra jegyezték, ami végül felkerült a táblára. Utána közösen ellenőriztük. Időigényes, de már érzik a különbségét. A további napokon reggelente fogunk 15 percet rászánni a játékokra, háromnegyed nyolc és nyolc között. Vannak ötleteim, majd mutatom, ahogy haladunk. Holnap a 4. oldal feladatait fogjuk megoldani, de hogy izgalmasabb legyen, újból versenyt hirdettem.

Februárra az állatkert és az állatok lesz a témánk, bár én  nem ezt terveztem. De már ma annyira belelkesedtek a fiúk, hogy ezt nem szabad kihagyni. Főleg, mikor elmeséltem, hogy a nyáron én is simogattam kígyót. Megoldjuk majd a munkafüzet feladatait, (legalábbis amennyit az időnk majd enged) de a többi órán is előkerülnek majd valahogy az állatok. Készül kártya, lesznek találós kérdések, versek, mesék, és persze kreatívkodni is fogunk.

Vélemény, hozzászólás?