Hány óra van?

Ahogy az időtartam gyakorlásához keresgéltem feladatokat, két nagyon aranyos ötletre találtam, hogy hogyan lehet az óra mutatóit megkülönböztetni, meg egyáltalán megtanulni az óra használatát. Valamint gyakorolni, hogy hány óra van. Mármint mennyi az idő. Most ezt a két ötletet szeretném megmutatni Nektek.
Eszembe nem jutott volna, hogy a mutatókat állatokkal szemléltessem. Pedig adja magát a dolog. 
A teknős képét tesszük az órát jelentő mutatóra, mivel ugye a teknős lassan halad, a nyusziét a percmutatóra, mert ő gyorsan halad. Később ha nem akarjuk a nyuszit és a teknőst használni, egyszerűen olyan órát készítünk, amin a percmutató nyuszifülre hasonlít, (a teknős helyére pedig egy kisebb mutatót,) így mindig fogják tudni, hogy míg az a mutató egyszer körbeszalad, addig a teknős mutatója csak egyet lép.
Bizonyára mindenki ismeri azt a mesét, amikor a nyuszi és a teknős versenyt futnak. Én ezt a mesét is elmesélném nekik, persze megbeszélve, hogy a végén miért nem a nyuszi győz.
Forrás
A másik dolog pedig egy játék. Vécéguriga segítségével “karórákat” készítünk a gyerekeknek, amit feltesznek a kezükre. Ezután a gyerekek körbejárnak a teremben, mindenki mindenkitől megkérdezi, hogy mennyi az idő. A gyerekek ekkor megmutatják egymásnak a kezükön lévő órát, de nem mondják meg, hanem egy lapra felírják, hogy kinél mennyit mutatott az óra. (A lapra előzetesen egy táblázatba minden gyerek neve, vagy óvodai jele felkerül, mellé kell írniuk a náluk látott időt.) Ha mindenki elkészült, a lapon ellenőrizzük a megoldást.  
love this idea!  Have each child make one of these.  Give each child a sheet with everyone's name on it.  They walk around and ask their peers, "What time is it?".  Without "telling", they simply show their watch.  Times are recorded on the record sheet.  When each child has "asked" everyone, meet back and check.
Forrás
Nekem mindkét ötlet nagyon tetszik, jövőre ki is fogom próbálni. Próbáljátok ki ti is! 
Jó játékot!

Vélemény, hozzászólás?