Hang- és betűfelismerés gyakorlása

A múlt héten elkezdődött a betűtanulás. Már 3 betűt ismerünk : a, i, ó. Még mielőtt a könyv előkerült volna, a táblára tettem (mágneses) betűket, illetve a betűsínbe is került egy adag. Minden tanuló maga dönthette el, hogy melyik betűsort olvassa el. Nagyon örültem, mert csak 2 gyerek tévesztett. Mára már mindenki hibátlanul „olvasott”.
A Meixner kézikönyv utasítását követve úgy is gyakoroljuk a betűk felismerését, hogy minden tanuló kap egyet-egyet a már tanult betűk közül. Kirakják a padra, majd tapsra felemelik azt, amelyiket mondom. Sokkal élvezetesebb, mint a könyvből olvasni és csak 1-2 percet vesz igénybe.

Bár nagyon sok anyagom van amit az évek során gyűjtöttem, mindig találok újabb, jobb ötleteket. Így jártam a múlt héten is. Az Ugróiskola munkafüzetben sok olyan feladat van, ahol azt vizsgáljuk, halljuk-e az adott hangot a szóban, és kötjük a képet a hívóképhez. Az interneten találtam egy olyan oldalt, ahol a tanulandó betű belsejében vannak kis képek. A feladat a kezdőhangot kéri, de úgy nem tudjuk használni, így én azt kérem, hogy ha hallja a szóban az adott hangot, akkor színezze ki a kis képet. Már el is kezdtem a nyomtatását. Nézzétek meg ti is!

Forrás

Mivel hosszú magánhangzó nincs az angolban, így gyártottam egyet. A képeket ITT és ITT találtam hozzá.

Az i sem tetszett annyira, így abból is készítettem egy sajátot.

Végül egy régi ötlet: 

Az újságról a betűk tanulásánál sem szabad megfeledkeznünk. Hála a sok ingyenes szórólapoknak, újságoknak, ez az, ami biztos, hogy van mindenkinek. Adjunk egy oldalt, vagy csak egy kis cikket a gyerkőcnek, és kérjük meg, hogy keresse meg az aznap tanult betűt. Ha megtalálta, színessel karikázza be. Nagyon jól fejleszti ez a feladat a koncentrációt és a monotóniatűrést is.

4 Comments

Hozzászólás a(z) F Rita bejegyzéshez Válasz megszakítása