Összefoglalás: a mező növényei

A mai órán elkezdtük a mezőről tanultak összefoglalását. Mivel 2 óránk van rá, így külön vettem, és ma csak a növényekkel foglalkoztunk. A munkafüzet feladatait beszéltük meg, de azért most is volt egy-két “extra” dolog az órán.

Nagyon szeretem a Mozaik kiadó környezetismeret könyveit (is), bár nem abból tanítok, néha viszek belőle egy-két feladatot.

A mai órán, miután megbeszéltük, hogy mi a mező, az alábbi feladatot kapták a gyerekek. Nagyon tetszett nekik (főleg, ahogy felvezettem), és bár a megoldás nem lett mindenkinél tökéletes, mégis jó hangulatot teremtett. Ugyanis ehhez összefüggéseket kellett volna észrevenni, átlátni azt, hogy ki mivel foglalkozik, és ahhoz milyen földterületre van szüksége. 

Amikor a növényeket tanultuk, nyomtattam róluk kis képeket, amit csoportosítani szerettem volna akkor. Sajnos nem jutott rá idő, most viszont a munkafüzet feladatának megoldásához tökéletesen passzolt. Csapatokban dolgoztak a gyerekek, csoportosítani kellett a képeket, majd beírni a nevüket a táblázat megfelelő helyére: termesztett növények, gyom-és gyógynövények.
Ezután még megbeszéltük, hogy miből mi készül, felidéztük a kenyérsütésről látott videót, a gyógynövényekről tanultakat, és a gyógyteák kóstolását. 
Azt mondta az egyik tanítványom, hogy ez volt a legszuperebb óra. Már nem hiszek neki, mert minden óra után ezt mondja. :))) (Ő mindig úgy érzi, de látom a  többieken is, hogy sokkal másabb a hozzáállásuk a tantárgyhoz és a tananyaghoz, mint a tanév elején volt, és ennek nagyon örülök.)  

Vélemény, hozzászólás?