Gólyatábor 2. nap

A második napra Hupikék törpikés témát terveztem, ami részben meg is valósult. Ugyanis reggel beszélgettünk egy kicsit a szőnyegen, elmondtam nekik, hogy minden reggel itt kezdjük majd a napot, itt mindenki elmondhatja majd azt, ami éppen foglalkoztatja, aztán megbeszélünk majd bizonyos dolgokat és gondoltam, kezdjük is el. 
Minden elsős osztályommal a tanév elején több héten keresztül beszélgetünk arról, hogy milyen nap van aznap éppen (ma), milyen nap lesz utána (holnap), és az után (holnapután), milyen nap volt előtte (tegnap), és az előtt (tegnapelőtt). Beszélünk a hónapokról, évszakokról, időjárásról, stb. És ekkor kiderült, hogy hát bizony ez nem megy. Így arra gondoltam, hogy akkor kezdjük el tanulni egy kicsit. 
A hét napjainak gyakorlása
1. Először felsorakoztunk egymás mellé a teremben (kinn nagyon meleg lett volna), és egymás kezét fogva jó nagyokat (óriások voltunk) léptünk előre, és közben mondtuk a hét napjainak nevét hétfőtől vasárnapig. Utána hátrafelé lépegettünk és akkor visszafelé mondtuk a hét napjait, vasárnaptól hétfőig.
2. Ezután körbeálltunk, minden gyerek kapott egy nevet a hét napjai közül. Velem együtt éppen heten voltunk. Rámutattam az első, második, harmadik és a többi gyerekre, ők pedig mondták a nevüket: hétfő, kedd, szerda, … Próbáltam úgy is, hogy nem hétfőnél kezdtem, de ez nem sikerült, a sorba mondásnál is többször kellett súgnom. 
3. Végezetül egy olyan játékot játszottunk, aminél szintén körben állva, két nap nevét mondtam, a gyerekeknek pedig az volt a feladatuk, hogy helyet cseréljenek. Egy idő után mindenki figyelt, és tudta, hogy mikor kell neki helyet cserélni a társával. Holnap folytatjuk a reggeli beszélgetésnél.
Ez után megtízóraiztunk, kimentünk egy kicsit fogócskázni, majd egy Hupikék törpikés mese nézésével (Törpiri olvas) folytatódott a délelőttünk.
Mivel nagyon szaladt az idő, válogattam a tervezett feladatok közül, és egy törpike lerajzolása mellett döntöttem. Mivel én sem vagyok túl jó rajzoló (egyáltalán nem tudok rajzolni magamtól), még otthon kerestem egy olyan oldalt, ami fázisonként mutatja meg, hogyan kell törpét rajzolni. Így mindenki nagyon gyönyörű rajzot készített.

FORRÁS
11 óra körül ismét meglepett minket az igazgatóhelyettes asszony, aki most a Sport-poha-rak világával ismertette meg a kicsiket. Olyan ügyesen pakolgatták a gyerekek a poharakat, mintha mindig is ezt csinálták volna. 

Végezetül egy kis feladatlapot oldottak meg ismét a gyerekek, természetesen Hupikék törpikéset. A Pinterest segítségével találtam rá két Hupikék törpikés foglalkoztató füzetre mely többféle fejlesztő feladatot tartalmaz. 
A foglalkoztatókat ITT találjátok. Érdemes szétnézni, mert összevont osztályba időkitöltőnek sem rossz. Én néhány oldalt már le is mentettem.

A jól sikerült gólyatábor után most már minden résztvevő izgatottan várta az első tanítási napot, és az volt az egészben a legjobb, hogy a pénteki évnyitókor már mindenki mosolyogva üdvözölt, hiszen már megismerkedtünk, összebarátkoztunk. A tábor során rájöttek, hogy minden ijesztgetés ellenére jó hely lesz ez az iskola.

Vélemény, hozzászólás?