Reggeli beszélgetőkör 5. Gyümölcsök csoportosítása

A csütörtöki beszélgetés alkalmával kiderült számomra, hogy a gyümölcsökre célszerű még egy órát (vagy több?) szánni itt a tanév elején, mivel az almaszedés, szőlőszüret, dióverés épp most aktuális. Így jöjjön egy újabb gyümölcsös reggeli. Aztán lesz még szüretelős, dióverős.

1. Hetes megszámolja a tanulókat, megbeszéljük a napokat, az időjárást.

2. Érzékelőzacskókba egy almát és egy banánt teszek. Kézbe veszi mindenki, és tapogatás alapján próbálja kitalálni, hogy mi lehet benne. Aki tudja feláll. Miután körbeért, megmondja valaki, hogy mi volt a zacskókban.
3. Hol terem az alma? Hol terem a banán? 
Gyümölcsök csoportosítása: hazai gyümölcs, déligyümölcs
4. Minden tanuló húz egy kis képet, és annak megfelelően, hogy mit húzott áll a hazai vagy a déligyümölcsök csoporthoz.
5. Dal éneklése (gólyatáborban már megtanultuk): Alma, alma, piros alma …

Alma, alma, piros alma odafönn a fán.
Ha elérném, nem kímélném, leszakítanám.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél 
azt az almát, piros almát lefújja elém.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél 
azt az almát, piros almát lefújja elém.
A kolléganő elmondta, hogy a dalkörösök további versszakokat is kitaláltak még, így lehet körte és sárga, dió és barna stb. gyümölcsökkel is énekelni.
FORRÁS

FORRÁS

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.