Reggeli beszélgetőkör 7. Ismerkedés ritmushangszerekkel

Az elmúlt napok alatt kiderült számomra, hogy míg az elsősök nagyon ügyesen tapsolják és „törik” a szavakat, a másodikosok közül sokan nem a szótaghatároknak megfelelően olvasnak. Az elsősök Játékház feladatlapjában tegnap hangszereket kellett felismerni, nekünk pedig vannak ritmushangszereink, ezért arra gondoltam, hogy foglalkozzunk egy kicsit ezekkel. A hangszerek használata közben megfigyelhetjük a magas-mély hangok, gyors-lassú tempó, halk – hangos közötti különbségeket. Hangszeres játék közben fejlődik a gyermek alkotókészsége, emlékezőkészsége, formaérzéke, belső hallása. Remélhetőleg a dalok, mondókák hangszerekkel való kísérése közben a másodikosok ritmusérzéke is fejlődik, és nem lesz gond a szótagolással. (Persze tudom, hogy egy nap kevés ehhez, de a folyamatos használat remélhetőleg eredményre vezet.)
1. Hetes megszámolja a tanulókat, megbeszéljük a napokat, az időjárást.
2. Milyen hangszereket ismertek? 
3. Ismerkedjünk meg néhány ritmushangszerrel! 
4. Hangszerek bemutatása, kipróbálása: ritmusfa, fadob, rumbatök, kasztanyetta, triangulum, csörgődob, shaker.
5. Dalok éneklése, mondókák mondása ritmushangszeres kísérettel.

Vélemény, hozzászólás?