Dobj, olvass, rajzolj, írj!

Külföldi oldalakon már többször találkoztam olyan feladatlapokkal, ahol dobókockával kell dobni, és úgy kell rajzolni, vagy olvasni. Rajzolósat már többször csináltunk a gyerekekkel, és mondanom sem kell, mindig nagyon tetszett nekik. Olvasni még nem próbáltam így, de egyszer mindennek eljön az ideje.
A kis elsőseim nagyon szépen olvasnak, az írás azonban kicsit döcögősebben megy. Ahogy pár napja írtam, nehezen megy a nyomtatott – írott betűk egymáshoz rendelése, illetve a hangokhoz tartozó betűk alakjának felidézése. Mivel összevont osztályba tanítok kevés idő jut a közös gyakorlásra, de most kitaláltam egy olyan játékot amivel mindent tudok ellenőrizni: az olvasást, a szövegértést és az írást is.
A játékhoz ezt az alapot használtam:
FORRÁS
Az olvasókönyvből olyan szavakat kerestem, amit már le tudunk írni, és nehézségi fokok szerint bepakoltam őket ezekbe az oszlopokba.
A játék menete a következő: a gyerekek dobnak a dobókockával, majd a nekik szimpatikus oszlopból (képességeiknek megfelelően) kikeresik a dobott értéknek megfelelő szót. Elolvassák, leírják, majd lerajzolják egy lapra, amit olvastak. Itt nincs verseny, illetve mindenki győztes, ha hibátlanul oldotta meg a feladatot.
Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki, és kezdődhet a komplex fejlesztés!
Jó játékot, jó tanulást!

2 Comments

Vélemény, hozzászólás?