Szorzótábla gyakorlása másképp 1. (Kettes, négyes)

A szorzótábla megtanulása egy olyan dolog, ami valakinek rögtön sikerül, valakinek meg valahogy nem akar a fejébe menni. (Ugyanúgy mint egy vers.) Most itt nem a megértésről beszélek, ugyanis az, hogy ha lát egy tanuló mondjuk háromszor 5 almát, tudja, hogy az 3 x 5, csak amikor csípőből kellene tudni, hogy 3 x 5 az 15, no az nem megy. Évekkel ezelőtt találtam egy kézen való számolásos módszert a kilences szorzótáblához, amit azóta is használok. Nem tudom, hogy mutattam-e már, de ha nem, majd pótolom (csak szétnézek előtte a posztok között).
Most viszont arról szeretnék írni néhány bejegyzést, hogy én hogyan tanítom meg ezeknek a tanulóknak a  kettes, hármas, négyes, … stb. szorzótáblát.
Kezdjük a kettessel!
A kettes szorzótáblát nagyon könnyű volt begyakorolni, mivel mindenki biztonsággal fel tudja sorolni a páros és páratlan számokat. A rögzítés során sorba mondjuk a páros számokat, miközben egyesévek nyitogatjuk az ujjainkat. Így a tanulók az ujjukat nézve tudják, hogy amikor például a 3. ujjukat nyitják ki, éppen a hatot mondják, vagyis 3 x 2 az 6.
A négyes szorzótáblához mozgást kapcsoltam. Elővettem az ugrószőnyeget, amit korábban készítettem egy videó ötlete alapján. Akkor bejegyzés nem készült róla, csak a Facebook-on mutattam egy képet. A gyerekek végigugrálnak a szőnyegen, miközben mondják a szorzótáblát. (Persze mást is lehet vele gyakorolni, mert a kicsikkel éppen a páros és páratlan számok tanulásánál használtuk.)

 

Ha gondoljátok, tegyetek Ti is egy próbát ezekkel a “módszerekkel”!
Jó játékot, jó tanulást!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.