Szorzótábla gyakorlása másképp 2. (Hármas, hatos)

Az előző bejegyzésben azokat a „módszereket” mutattam be, amit a kettes és négyes szorzótábla rögzítéséhez használok. Most jöjjön a hármas és a hatos. (A hatos szorzótáblát holnap fogjuk venni, így még a gyerekeknek csak a hármast mutattam.)
Bizonyára mindenki ismeri a Tic-tac-toe játékot. Nem is gondoltam volna, hogy milyen nagy segítség lehet a hármas és a hatos szorzótábla rögzítésénél. Persze első lépésként a játékot kellett a gyerekeknek megtanítani, ami könnyedén ment. És ami a lényeg: amikor a szorzótáblát gyakoroltuk vele öröm volt látni, hogy tudták, hová kell lépni, hogy megakadályozzák, hogy én nyerjek, és persze a szorzást is tudták hozzá. (Már csak 2 olyan tanítványom van, akinek a hármas nem megy tökéletesen, de ebből az egyik tanuló sokat hiányzott és lemaradt tőlünk. Remélem azért ő is megtanulja!)
Így néz ki a „játékmező”, amit közösen „építünk fel” minden játék előtt:
Megbeszéljük, hogy ki kezdi a játékot (ők vagy én), majd a tic-tac-toe szerint játszunk, csak mielőtt elfoglalnánk egy kiválasztott cellát, be kell mondani azt a szorzást, aminek az eredménye az adott helyen van. Ha valaki téves eredményt mond be, nem foglalhatja el a mezőt, hanem egy másikat kell választania, így akár el is veszítheti a játékot. Ezért fontos, hogy megtanulja a hármas (hatos) szorzótáblát!
Ez a videó bemutatja az elkészítés menetét, amit mi is minden alkalommal használunk. (Persze csak az 1. táblázatot. Holnapig.)

Ha gondoljátok, tegyetek Ti is egy próbát ezzel a „módszerrel”!
Jó játékot, jó tanulást!

Vélemény, hozzászólás?