Fantáziajátékok

Nem tudom, megfelelő címet választottam-e ennek a bejegyzésnek, ugyanis olyan játékokat szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, amely a gyerekek képzelőerejét „tornáztatja” meg egy kicsit. Már ha lehet ilyet mondani.
Korábbi bejegyzésemben ajánlottam játékokat testnevelésórára. A bemutatott könyvekben nemcsak mozgásos, hanem egyéb fejlesztő játékok, találós kérdések is találhatók. Témánknál maradva (A világűr) az alábbi játékok azok, melyeket ebben a hónapban fogunk játszani.

Forrás:Google
A rakéta

„Képzeljétek el, hogy űrrakéták vagytok, akik a Holdra készülnek. Álljatok fel és a kezeteket a fejetek fölött kulcsoljátok össze! Kész is van a rakéta csúcsa. Már izzik is a levegő a forróságtól, a hajtóművek  is dübörögnek, a műszerek is elkezdtek villogni, és beindul a rakétánk. Repülünk egészen a Holdig. (Körbefutnak a gyerekek a teremben.) Elkezdünk visszaszámlálni: 10, 9, 8, 7, … Elkészülni, start! 
Most leszállunk a Holdra, elővehetitek a fényképezőgépeiteket, és készíthettek felvételeket a Holdról. Már indulunk is visszafelé a Földre, ahol feltölthetitek a tankjaitokat újra. Érzitek, ahogy feltöltődtök energiával?”
A játék után megbeszéljük, ki mit érzett, látott.
– Neked milyen volt a rakétád?
– Milyen volt a visszautad a Földre?
– Milyennek érezted a leszállást?
– Az energiatankolásnál mit éreztél?
Repülés

„Képzeld el, hogy tudsz repülni. Magasan repülsz a város felett, és nem félsz semmitől. Boldognak érzed magad. A Nap rád süt és melegít. Néha kanyarodsz a levegőben, néha átrepülsz egy-egy felhő felett is. Mindent jól látsz magad körül. Megnézed, hogy hol tudnál leszállni.”
Mit éreztél, amikor repültél?
Hőlégballon

„Most azt játsszuk, hogy hőlégballonok vagyunk. Egyenesen állunk, karunkat ívesen tartjuk a fejünk fölé. Egytől el fogok számolni tízig. Ti minden számolásnál lélegezzetek be levegőt, aztán ki. A hőlégballonotok folyamatosan megtelik levegővel. Egyre nagyobb és nagyobb lesz. Ahogy nő a hőlégballonotok, nyissátok ki a karotokat egyre jobban szét. Elindulhattok, repülhettek a levegőben. Jól nézzetek szét fenn, hogy mit láttok. Ha úgy érzitek, hogy a hőlégballonotok levegője kezd már kihűlni, akkor ez azt jelenti, hogy ti egyre közelebb kerültök a földhöz. Végül teljesen leértek a Földre. Kiengedhetitek a maradék levegőt is.”
– Milyen volt a hőlégballonod?
– Mit láttál föntről?
– Milyennek érezted a levegőt?
– Milyen színeket láttál magad körül?
Elmentem a Holdra

A gyerekek felváltva egészítsék ki a mondatot: „Elmentem a Holdra, és láttam, hogy …”
Az egyik lehetőség az, amikor a földi valóság ellenkezőjével folytatják a mondatot, pl. „… Egy kutya sétáltatta a gazdáját, egy kislány lefektette az anyukáját aludni” stb. Aztán próbáljanak még többet megtudni kérdésekkel: „Hová vitte a kutya a gazdáját? Mit csináltak, miután odaértek?” Meglátjuk, milyen sokat tudunk meg arról, hogy milyen az élet a Holdon! 
A Nap

„Most egy rejtvényt mondok nektek. Feküdjetek szépen, csendesen a földön és próbáljátok meg kitalálni, hogy ti vajon mik lehettek ebben a rejtvényben. A találós kérdés végén mindenki megsúghatja nekem a megfejtést. Csukjátok be a szemeteket és próbáljátok elképzelni, hogy nagyon melegek és fényesek vagytok. Reggelente nagyon lassan felkúsztok az égre. Délben már magasan vagytok a Föld felett, este pedig lassan búcsút mondtok, és elbújtok a hegyek mögött. Fényt és meleget árasztotok. Az emberek, amikor felnéznek rátok, szívből örülnek nektek. Mik lehettek?” 
Minden gyereket meghallgatunk. A válaszok között nincs jó, vagy rossz válasz.
– Mi voltál?
– Milyen érzés volt ez neked?
– Érezted valahol a testedben a meleget?
– A fénysugaraidat eljuttattad valahová?

Forrás: Google

Vélemény, hozzászólás?