Feladatok a helyi értékek gyakorlására 1.

Mikor tanév elején elkezdtük az ismétlést, feltűnt, hogy a másodikosoknak nem nagyon értik, mikor a a számok helyi értékéről van szó. Azt hittem, velem van a baj, új vagyok, másképp kérdezek. De nem. A számok helyi értékével volt a gond.
Akik tanítanak, azok tudják, hogy először különböző dolgokat csoportosítunk, karikázunk tízesével, amit utána lejegyzünk, illetve ott van a pénz, (ami nekem mindig bejött eddig) amit beváltunk, felváltunk, szóval a lényeg, hogy eddig minden osztályom tudta, hogy mit jelent az, hogy tízes, vagy egyes.

Most viszont hiába magyarázok, nem megy.  Akár tízesével karikázunk, akár pénzzel játszunk, vagy a tízes tojástartóban lévő tojásokat számolunk (ami újdonság, de annyira egyértelmű), nem és nem. Tegnap azt találtam ki, hogy a számtáblát papírcsíkokkal takartam le. 1 hosszú csík 1 tízes, 1 rövid csík 1 egyes. (Mintha megéreztem volna, hogy ma ilyen jellegű feladatokat fogok találni.)
Munka után sajnos családi programom volt (szénpakolás), így nem tudtam feladatokat keresgélni. Ma este viszont leültem a gép elé, és bár először csak nem akart összejönni a dolog, végül, mikor már majdnem meguntam, találtam jó pár klassz oldalt, és feladatot. Ebből mutatok most egyet, aztán holnap folytatom a többivel. Remélem, működni fog a dolog, és mindenki fejében kigyullad a lámpa. (Természetesen átírom az angol szavakat, csak gondoltam, gyorsan megírom ezt a bejegyzést, és azután állok neki.)
Kezdésnek csoportosítunk majd tízesével. A feladatokat ITT találtam hozzá, bőséges mennyiségben. Elsős gyerekek is tudják használni. Feltétlenül szánjatok az átböngészésére egy kis időt!
Aztán a meglévő csoportosításról készítünk “leltárt”.

Nagyon szeretem az olyan feladatokat, aminél tevékenykednek, pakolásznak, színeznek a gyerekek. Sokkal jobban emlékeznek így a dolgokra. Ehhez is találtam itt feladatokat.

Ha pedig társasjáték formájában kell ezt csinálni, akkor már eszükbe sem jut, hogy ez feladat lenne. (Szabály a fent említett oldalon.)

 

Remélem mindenki talál kedvére való feladatot!
Jó tanulást, jó játékot!

2 Comments

  1. De jó, hogy megtaláltad ezeket a feladatokat! Napok óta keresek keresek, kutatok, de nem nem találtam. Sajnos én is úgy jártam, mint Te. Hiába magyarázok, pár gyerek csak néz rám. Köszönöm, remélem most sikerrel járok! K. Ildikó 🙂

    1. Kedves Ildikó!
      Gondolhatod én is hogy megörültem, mert már kezdtem megunni a keresést. Persze még nem néztem át azt az 1500 körüli feladatot, de biztos sok jó dolog van még közte. Mi 5 feladatot oldottunk meg, és úgy látom, egyre többen értik. Remélem a tieid is rájönnek a lényegre. :))

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.