Szorzótábla gyakorlása: „Karórával”

Olyat már láttam, hogy az óra gyakorlásához karórákat készítenek a kollégák, sőt én is készítettem már a korábbi osztályaimmal, de hogy a szorzótábla gyakorlásához is jó, arra még nem gondoltam. A múlt héten azonban ez jött velem szembe:

 

FORRÁS

 

Mivel a mi tankönyvünk éppen ellenkező módon jelöli a szorzótényezőket, így a Paint segítségével átalakítottam egy kicsit a karóra szíját. Nyomtatás után vécépapírgurigára ragasztották a gyerekek, és mint egy karórát, úgy viselik a kezükön.

 

Egy kis mozgásos játékkal gyakorlunk. A teremben járkálnak a gyerekek, és egymástól kérdezik, hogy mennyi az idő, ha például 8 * 2 óra van. Társuk válaszol, majd továbbmegy. Így percek alatt mindenki „végigmondhatja” a szorzótáblát, társa pedig ellenőrizheti a választ az óráról (ha esetleg nem tudja). Mennyivel szórakoztatóbb így a gyakorlás!
Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki Ti is, és kezdődhet a gyakorlás!
Jó játékot, jó tanulást!

 

Vélemény, hozzászólás?