Olvasás- írásgyakorlás szóformákkal

Megint egy általam elnevezett feladattípus (ha tudtok jobbat, ötletesebbet, írjátok meg kommentben), amit nem tudom, hogy nálunk hogy neveznek, mert még nem találkoztam ilyennel (ha van, és van hivatalos neve, azt is írjátok meg, hogy módosítsam a címet). A feladat abból áll, hogy adott szavakat készít el különböző méretű téglalapokból egy program, és a tanulók feladata, hogy kitalálják, hogy vajon melyik szót melyik szóforma rejti.
Korábban már írtam, hogy néhány elsős nem tud tájékozódni az írásfüzetben, és nem a megfelelő helyre írja a szavakat, annak ellenére, hogy a legelső betűelem tanulása óta fenn van a táblán az a bizonyos házikó, ami segítene a betűk elhelyezésében.
Abba bíztam, hogy ezzel a feladattal talán jobban átlátják, meglátják, hogy van olyan betű, amelyik fölfelé megy, és van amelyik lefelé. A gyerekek úgy oldották meg a feladatot, hogy miután kitalálták, hogy melyik szó hová illik, írott betűkkel beleírták, majd ezek után másolták le a szavakat a füzetbe.

Mivel így is probléma mutatkozott néhány tanulónál, a második feladatlapba utólag berajzoltam a „vastag vonalat”. Hátha így könnyebb lesz a beírás, majd a füzetbe másolás. Egyébként a másodikosok nagyon jól szórakoztak, de ugye nekik nincs is gond a vonalközökkel. Hátha ügyesednek az elsősök is!
Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki Ti is, és tegyétek érdekesebbé vele az tanórát!

Jó játékot, jó tanulást!

Vélemény, hozzászólás?