Hogyan használom, te hogyan használd a „Muffinos gyakorlót”? 1.

Amikor a Muffinos gyakorlót terveztem, egy olyan tevékenykedésen alapuló feladatsort szerettem volna létrehozni, amellyel a tanulók a hangoztatást, betűfelismerést, hang-betű egyeztetést tudják gyakorolni. És hogy miért éppen muffinos? Mert úgy gondolom (és ez be is bizonyosodott), hogy ezt a fiúk sem tartják túl lányosnak, és a lányoknak sem fiús, mint mondjuk egy autó, vagy foci. Persze a későbbiekben fogok ilyen jellegű játékokkal is készülni, mert ugye a tanév elég hosszú, és jó a változatos, játékos gyakorlás.

Végleges formájában aztán ez a játék sokkal több lett, mint azt az elején gondoltam, terveztem. Ugyanis a sokféle kép, a meggyszemeken található betűk, illetve a tányérok révén bármit lehet vele játszani, gyakorolni. Tényleg csak a fantázia szabhat határt. Hogy megkönnyítsem a dolgod, néhány játékötletet leírtam, de a kipróbálásuk során újabb lehetőségekre bukkantam.

1. Az alapjáték, hogy a tanulók kapnak néhány muffint, és a hozzá tartozó betűket. Ez igényel némi előkészületet, de utána, borítékban tárolva már csak elő kell venni legközelebb. (A játék sokszínűsége miatt célszerű több példányban kinyomtatni, ha így akarod használni.)

A feladat: Mit látsz a képen? Mondd ki a kép nevét! Milyen hangot hallasz a szó elején? Tedd a megfelelő meggyszemet a muffin tetejére! Az elején célszerű csak a megfelelő betűket a gyerkőc elé tenni, a későbbiekben tegyél több betűt, hogy nehezítsd a feladatot!

2. Hány szótagból áll a muffinon látható kép neve? Tapssal törd el a szót, és a muffint tedd a megfelelő tányérra! A tördelés után mi „varázsnyelven” is kimondjuk a szavakat (csak magánhangzókkal), és az ujjainkon megszámoljuk, hogy hány magánhangzót ejtettünk.

Eddig ezt a két játékot próbáltuk ki, de a jövő héten újabb betűk jönnek, így bővítjük majd a repertoárunkat is. A következő bejegyzésben folytatom majd a többi játék ismertetését.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, és szeretnéd kipróbálni, IDE KATTINTVA megvásárolhatod. A gyakorló színes és fekete-fehér változatban is készült, így, ha nincs színes nyomtatód, válaszd a fekete-fehér megoldást, és akkor még egy feladattal bővítheted a lehetőségeket: színezzék ki a tanulók az egyes muffinokat, tányérokat! Színezés közben beszélgess velük, hogy mi az, amit színeznek, miből készült, mire használjuk, stb, ezáltal a szókincsük is nagymértékben fejlődik.